fbpx

Permalinks: Τι είναι και πώς πρέπει να τα δομούμε για καλύτερο SEO

Ας ξεκινήσουμε με μια ερώτηση! Τι έρχεται στο μυαλό όταν σκέφτεστε το SEO;

Να απαντήσουμε λοιπόν ότι σίγουρα δεν σας έρχεται στο μυαλό η λέξη “Permalink”.

Ωστόσο η αλήθεια είναι, ότι τα permalinks και το SEO έχουν πολύ περισσότερα κοινά από ότι μπορείτε να φανταστείτε! Όταν ορίζουμε σωστά permalinks ο ιστότοπος μας μπορεί να είναι πιο φιλικός προς τους χρήστες και προς τις μηχανές αναζήτησης και να ωφεληθεί μακροπρόθεσμα.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή…

Τι είναι τα Permalinks;

Ρίξτε μια ματιά στην ακόλουθη διεύθυνση. Αυτό είναι ένα permalink: https://www.limeframe.gr/pelmalinks-seo

Επι της ουσίας ένα permalink είναι η πλήρης διεύθυνση URL μιας σελίδας σε μια ιστοσελίδα. Μια διεύθυνση URL με πολλά τυχαία γράμματα και αριθμούς, σίγουρα δεν είναι ελκυστική για τους επισκέπτες της ιστοσελίδας και δεν είναι βελτιστοποιημένη της για μηχανές αναζήτησης (SEO Friendly).

Ας ξεχάσουμε για λίγο τις μηχανές αναζήτησης και ας δούμε το θέμα από την δική μας ανθρώπινη πλευρά. Εσείς πιο από τα 2 παρακάτω permalinks θα προτιμούσατε να δείτε για αυτό το άρθρο;

Αυτό  : https://www.limeframe.gr/ti-einai-ta-permalinks

ή αυτό : https://www.limeframe.gr/?p=34dfdf345

Μάλλον το πρώτο! Σωστά;

Για να είμαστε πιο ακριβής πρέπει να πούμε ότι ένα permalink χωρίζεται σε 2 μέρη. Το πρώτο μέρος είναι το όνομα τομέα (στην περίπτωση μας είναι το https://www.limeframe.gr και το δεύτερο μέρος είναι το SLUG και στην ουσία είναι ότι βρίσκεται μετά την ανάποδη κάθετο (/) … στην περίπτωση μας είναι το ti-einai-ta-permalinks.

Από τη στιγμή λοιπόν που έχουμε ως δεδομένο το πρώτο μέρος (το όνομα τομέα) ας δούμε πως πρέπει να είναι ένα σωστό Slug.

Ένα σωστό slug πρέπει να χρησιμοποιεί λέξεις κλειδιά για να περιγραφει το άρθρο. Οι λέξεις-κλειδιά είναι λέξεις που έχουν μεγάλη σημασία για όλους. Όταν μιλάμε για λέξεις-κλειδιά στο πλαίσιο του SEO, αναφερόμαστε σε λέξεις που λένε και στον αναγνώστη αλλά και στις μηχανές αναζήτησης, τι ακριβώς υπάρχει στην σελίδα σας ή στο άρθρο σας.

Έχοντας ώς οδηγό το παραπάνω παράδειγμα (ti-einai-ta-permalinks) βλέπουμε ότι και ο αναγνώστης αλλά και οι μηχανές αναζήτησης γνωρίζουν ότι η συγκεκριμένη σελίδα  φιλοξενεί ένα άρθρο για το τι είναι τα permalinks από την μία και από την άλλη καταλαβαίνουν συγχρόνως ότι ο στόχος είναι η φράση “ti-einai-ta-permalinks”.

Οι λέξεις-κλειδιά με την σειράς τους έχουν και “search volume”, ένας όρος που αναφέρεται στον αριθμό των ατόμων που ψάχνουν τη συγκεκριμένη λέξη-κλειδί ή φράση για μια χρονική περίοδο. Στο παράδειγμα μας “τι είναι τα permalinks” η λέξη-κλειδί που στοχεύουμε είναι τα permalinks ενω αν στοχεύουμε σε μια λέξη κλειδί “long tail” θα μπορούσε να είναι το “τι είναι τα permalinks”

Όταν χρησιμοποιείτε ένα σύστημα διαχείρισης περιεχομένου (CMS) όπως το WordPress, τα permalinks είναι εύκολη δουλειά για εσάς αλλά και για τους αναγνώστες, διευκολύοντας τους να μοιραστούν με άλλους το άρθρο σας και έτσι να πετύχετε καλύτερη θέση στις μηχανέες αναζήτησης.

Παραπομπές : Permalinks